Av Annika Thorsell - 9 maj 2014 11:27

Jersey Garden Mall kan varmt rekommenderas! Vilket ställa. Massa fina coola affärer och priserna var mkt bättre än i stan.

Av Annika Thorsell - 9 maj 2014 10:18

Flygresan hem gick bra men det var lite segt, man satt trångt och sov dåligt. Väl hemma i Sverige blev vi hämtade av min John och det var så skönt att komma hem. Man var som en zombie den dagen. Sov mellan 12-14.30 John hade gjort klart badrummet, såååå lyxigt!! Underbart att komma hem till man och barn Även fast vi haft en helt fantastisk resa!

Av Annika Thorsell - 5 maj 2014 18:01

Bilder från hotellet sista dagen. Sen ut till Jersey Garden och lunch på Applebees. Skulle kunna handla massor här ute!!!

Av Annika Thorsell - 4 maj 2014 22:34

Av Annika Thorsell - 4 maj 2014 22:19

Igår var vi på fantastiska The View med roterande restaurang, fint som 17. Dyrt som satan. Och där fick jag ett sånt jäkla magknip. Fy va jobbigt det var. Väl hemma kunde man ju gå på toa och sen var det bra. Idag har vi shoppat järnet. Vi har stannat på irländska pubar varje dag och chillat vilket har varit supermys. Nu gör vi oss klara för kvällen, the last girlnight :) vi ska ta vår första taxi t/r till 230 Fifth.

Av Annika Thorsell - 4 maj 2014 00:38

Imorse gick vi till Rockefeller Center och fick tid 12.20 så vi passade på att se Grand Central under tiden. Top of the rock var mäktigt! Sen käkade vi lunch på en italiensk restaurang, Pizza Notte, supergott. Därefter gick vi upp till Central park och igenom hela parken nästan. Det var jobbigt men vid Jackie Onassis pond fick jag chilla och kolla på folk medan Camilla gick runt den och plåtade. Sen var vi rätt möra och tog tåget hela vägen från Upper West Side ner till hotellet. Planen är att ikväll besöka The View på Marriott Hotel.

Av Annika Thorsell - 4 maj 2014 00:00

Igår tog vi tåget ner till WTC och gick in på the Memorial. Fint, sorgligt. Sen gick vi ner i the Financial District, lunchade på TGI Fridays, vidare ner till Whitehall och Staten Island Ferry. Den åkte vi tur och retur och vinkade till Frihetsgudinnan. Sen gick vi en lång bit upp till Brooklyn bridge och över till Brooklyn Heights. Där chillade vi i parken samt på The garden café tills det blev mörkt och tog kort över Skylinen. Magiskt! Sen tåget hela vägen hem.